Zelfs op vakantie zin om te sporten? Deze tips helpen je!

Staat ook voor jou de vakantie voor de deur? Tijd om alvast na te denken over de kledingstukken die niet in de koffer mogen ontbreken. Wanneer je normaliter veel in de sportschool te vinden bent, kan het lekker zijn om ook op vakantie te blijven bewegen. Hoewel je vakantieadres wellicht weinig mogelijkheden biedt tot krachttrainingen, kun je hier vrijwel altijd hardlopen en wandelen. Vergeet dus niet je sportschoenen mee te nemen, in combinatie met een passende outfit! Houd hierbij rekening met de weersomstandigheden. Gebruik een luchtig shirt of hemdje in de warme vakantielanden en neem een trainingspak mee voor koudere bestemmingen. 

© pixabay.com

Sporten in een andere sportschool

Vind je fitness in Brugge fijn? Je kunt vaak met abonnement voor de sportschool in Brugge terecht bij sportscholen in andere plaatsen. Ideaal, wanneer je bijvoorbeeld een weekendje naar Antwerpen of Hasselt gaat! Neem je sportspullen mee en zoek de sportschool in het centrum van deze steden op om je trainingsschema te kunnen continueren. Let erop, dit werkt vanzelfsprekend alleen wanneer je sport in een vestiging van dezelfde sportschool. Mocht je een andere sportschool vinden op jouw locatie, dan kun je soms een dag- of weekkaart aanschaffen. Zo kun je ook je krachttrainingen blijven uitvoeren op vakantie. 

Start al vroeg in de ochtend met trainen

In het buitenland, met name in Zuid-Europa, kan het gedurende de dag erg heet worden. Temperaturen van boven de 30 graden zijn in grote delen van Spanje, Italië en bijvoorbeeld Portugal niet ongebruikelijk. Voorkom dat je bij deze hoge temperaturen moet gaan sporten, door je training al vroeg in de ochtend in te plannen. Bijkomend voordeel hiervan is het feit, dat je de hele dag nog voor je hebt! Een alternatief is sporten in de avond. Niet in ieder van deze landen koelt het echter snel af. 

Combineer je vaste sporten met zwemmen

Veel accommodaties beschikken over een zwembad. Wist je dat zwemmen heel goed is voor je conditie? Het is om deze reden verstandig om je vaste sporten, zoals fitness of hardlopen, te combineren met een uurtje zwemmen. Overdag zal het al snel erg druk zijn in het zwembad, waardoor je het beste vroeg in de ochtend kunt beginnen met deze training. Het is vervelend als je steeds moet uitwijken voor spelende kinderen. Zwaarder dan een training in het zwembad is het zwemmen in open water. Denk aan de zee of een meer in de buurt. Heerlijk verkoelend!

Plaats als eerste een reactie