menu

1 week all in Turkije: ons verhaal

Antalya wordt een vakantie zoals we er nog nooit één gedaan hebben. Deze vakantie staat in groot contrast met alle reisverhalen die je hier kan lezen. Meestal zijn we op reis vrij actief; fietsen, wandelen, skiën, rondtrekken, bezienswaardigheden bezoeken, … Nu gaan we voor het eerst voor een zee – zwembad – hotelvakantie. Onze twee smurfen gaan voor het eerst vliegen en zien voor het eerst de wolken van heel dichtbij. De vlieguren vallen zeer goed mee, we kiezen voor de vroege vlucht van zes uur zodat we al ’s middags aan het zwembad kunnen liggen.

Hotel Titanic Beach Lara

Buiten het hotel valt er niet veel te beleven; geen leuk centrum, geen boulevard, enkel een eentonige straat met shoppingcenters. Je kan wel excursies boeken of er met een taxi op uit trekken. Lara ligt op 5 km van het hotel, Antalya op 15 km. Maar daarvoor zijn we niet gekomen! Met de bus staan we op ongeveer 30’ aan het hotel vanaf de luchthaven. Samen met ons stapt een koppel Belgen af. Zij komen voor de derde keer en zijn nog steeds erg in de wolken. Dat is al een goede referentie.

We komen op het middaguur aan in het hotel en kunnen meteen de benen onder tafel steken. We worden een beetje overweldigd door het buffet. Waar gaan we beginnen. Dit remt aanvankelijk eerst de eetlust wat af. Hoe gaan we dit aanpakken. Terwijl de kinderen aan de kindertafels hun spaghetti opeten, probeer ik een overzicht te krijgen van het meterslange buffet. Het start met een broodhoek, waar het brood vers gekneed en gebakken wordt, vervolgens zijn er de warme groenten en aardappels. In het verlengde daarvan is er de versgebakken pizza en dan volgt er een deel van het buffet dat steeds wisselt; gevulde paprika’s, aubergines, stoofpotten… om tot slot te eindigen in de afdeling vis, pasta en frieten. Tegenover dit meterslange buffet is er ook nog een stand met soep, koude groenten, kaas en er is ook een hoek met koude voorgerechten en dessert. Alleen ’s avonds wordt er sushi gemaakt. Als je het daar niet vindt? Vooral niet proberen om van alles te proeven, want dat komt niet goed, maar je eigen dagmenu opstellen.

Op de kamer valt er niks aan te merken, alleen hadden we wel gerekend op een familiekamer. Daarom verhuizen we een dag later naar een grotere kamer met twee, door de badkamer gescheiden, slaapvertrekken. Daardoor verhuizen we wel van de rustige voorzijde van het hotel naar de minder rustige achterzijde. Overdag is dat handig, want we zitten vlak bij het kinderzwembad. ’s Avonds rond 22 uur is er altijd wel iets te doen; een life-muziekband, marktje en kamelenritje, retroshow, voor elke leeftijd wat wils. We hebben gelukkig goede slapers. Onze kinderen sliepen reeds voor het begon en ze worden niet wakker van de ambiance. Gelukkig duurden de festiviteiten maar een tweetal uur, zodat ook onze nachtrust niet in het gedrang kwam. Want vakantie of niet, onze jongste smurf is er reeds om 7 uur.

familiekamer Titanic

De laatste show die we hebben meegemaakt, weliswaar vanop ons balkon, was wellicht voor beperkt publiek: een heuse “White party”. De start was mega. De gasten kregen eerst champagne, terwijl vanop de voorsteven van de Titanic een prachtig vuurwerk werd afgestoken. Daarna volgde een Tomorrowland-achtige party. Na de champagne en het vuurwerk zag je sommige oudjes al afdruipen. Sommigen bleven, misschien gehypnotiseerd door de cadans of wetende dat ze met een aspirientje deze avond wel overleven. De show met dansende, schaars geklede dames was wel OK. Wellicht goed voor beperkt jong publiek, want de jonge koppels met kinderen kunnen er niet echt aan deelnemen, al zouden ze dat voor de lol wel willen.

Wat we de rest van de vakantie gedaan hebben kunnen we beknopt omschrijven; slapen – eten – zwemmen – eten – slapen – zwemmen – eten – slapen. De zwembaden zijn groot, mooi, proper en talrijk. De zee is een ideale badplaats voor volwassenen, maar wel niet ideaal voor kleine kinderen. Het strand held zeer snel af in zee. Ter hoogte van de branding klotsen de golven al tegen je knieën en twee meter verder sta je er als volwassene tot aan je borst in. Er gaat een grote houten pier voorzien van ligbedden en zitkussens de zee in. Vanop het platform kan je in zee duiken. Leuk voor volwassenen, maar wij zitten meer op ons gemak aan het kinderzwembad. Daar kunnen we een vakantie lang boeken lezen of reisverhalen schrijven, terwijl we tussendoor de kinderen observeren die spelen en vriendjes maken.

zwembad kinderen titanic

Het was wennen om voor het eerst eens super lui op vakantie te gaan, maar hebben er toch heel hard van genoten. Met een hotel die een 9/10 krijgt van ons en een prima afhandeling van Tui keren we naar huis terug en denken reeds aan nieuwe vakantieplannen.

Wat je moet weten over deze vakantie:

Meer informatie over Lara
Meer informatie over Antalya
Ervaringen over Titanic Beach Lara
Luchthaven Antalya
Hotel Titanic Beach Lara
Ons reisverhaal

Onze ervaring:

Prima hotel die alles biedt wat een zonvakantie moet hebben. Mooie kamers, prima eten, heel veel animatie, kindvriendelijk. Ligt ook dicht bij de luchthaven, aan de zee en het weer is er altijd mooi. Ook de organisatie door Tui was prima. Geen vertragingen, prima vlucht, snel vervoer van luchthaven naar hotel, …. Vergeet ook de “cliches” als zatte Duitsers en luidruchtige Russen. Wij zijn ze niet tegengekomen! Waar wacht je op om dit ook te boeken?